Wanneer u als ouder een kritisch geluid wilt laten horen, vragen wij u dit op de school met de direct betrokkenen op te nemen. Uw eerste aanspreekpunt is daarbij de leerkracht van uw kind. Mocht u een en ander daarna met de directeur van de school willen bespreken dan kunt u een afspraak met hem of haar maken. Het dagelijks bestuur heeft zo nodig een luisterend oor voor uw kritisch geluid. Het dagelijks bestuur overlegt altijd met school hoe wij u het beste van dienst kunnen zijn.
Wanneer u als ouder een klacht heeft en u komt er met de school en de stichting niet uit, dan zijn er drie manieren om uw klacht kenbaar te maken, afhankelijk van de aard van de klacht:
- Interne contactpersoon op de school (voor eerste opvang en advies aan leerlingen en ouders);
- Externe vertrouwenspersoon (voor klachten over ongewenst gedrag);
- Externe klachtencommissie (voor klachten van ernstiger aard).
Interne vertrouwenspersoon van de school
De naam van de interne contactpersoon staat vermeld in de schoolgids van iedere Florente school.
![](https://florentebasisscholen.nl/cp/uploads/hipe_content/Selijn-Fotografie-1226-edited-scaled.jpg)
Externe vertrouwenspersoon
Contactgegevens
Ingrid Middelkoop
Bereikbaar via ingrid@deconflictexpert.nl
Tel. 06-14808633 (ma. t/m vr. tijdens kantoortijden)
Externe klachtencommissie
Geschillen Commissie Bijzonder Onderwijs
Contact
T: 070-3861697 (van 9.00 tot 16.30 uur)
E: info@gcbo.nl
W: www.gcbo.nl
Postadres
Postbus 394
3440 AJ Woerden